Atefeh A.
1/5
Egentligen förtjänar folktandvården lilla torget inte ens 1 stjärna såsom jag känner just nu! Jag har varit kund hos dem i hela mitt liv och kände mig väldigt trygg hos dem som barn men den känslan har verkligen förändrats. Jag tecknade tandvårdsförsäkring och på bara några år höjdes min månadskostnad med ca 100% vilket för mig är konstigt.
För 2 år sedan hade jag mitt senaste besök och min tandläkare skrev klart och tydligt i min journal att jag ska ha en ny tid i februari 2025, även muntligt. Nu är det april 2025 och jag har fortfarande inte fått någon tid. När ringer och vill boka en ny tid bemöts jag av en extremt otrevlig kvinna, minns tyvärr inte hennes namn. Hon meddelar mig att dem inte har någon tid och att jag får vänta alternativt åka till Norrköping. Jag frågar hur lång väntetiden är och hon svarar med en otrevlig ton "ja, flera år..." och till min förvåning över den långa väntetiden frågade jag om jag som månadsbetalare inte har någon som helst förtur, samt att det står i min journal att jag ska ha en tandläkartid i februari 2025, skriven för 2 år sedan. Hon sa "just nu prioriteras barnen och du får bara acceptera läget helt enkelt" och känslan hon gav var inte god.
Jag kan förstå att barnen är er prioritet just nu men en väntetid på flera år? Jag är också er kund och i behov av hjälp! Det slutade med att jag fick en tid i Norrköping. Det kommer ta mig 2h tur/retur att åka dit samt bilkostnader m.m
Allt detta skriver jag i hopp om en förändring och ett "wake up call" för ni hör och ser ju själva hur otroligt oprofessionellt detta är!
Datum för detta samtal/bemötande är 3 april 2025, lilla torget folktandvården Linköping.
Hoppas att ni kan göra om och göra bättre!