Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping

Adress: Nordengatan 47-49, 582 56 Linköping, Sverige.
Telefon: 101059600.
Webbplats: capio.se
Specialiteter: Lokal hälsovårdsmottagning, Allmänläkare, Vårdcentral.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Toalett, Tidsbeställning rekommenderas, Avgiftsbelagd gatuparkering, Avgiftsbelagd parkering, Avgiftsfri gatuparkering, Avgiftsfri parkering.
Recensioner: Det här företaget har 56 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.2/5.

📌 Plats för Capio Vårdcentral Vasastaden

Capio Vårdcentral Vasastaden Nordengatan 47-49, 582 56 Linköping, Sverige

⏰ Öppettider för Capio Vårdcentral Vasastaden

  • Måndag: 08–17
  • Tisdag: 08–17
  • Onsdag: 08–17
  • Torsdag: 08–17
  • Fredag: 08–17
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Capio Vårdcentral Vasastaden: En Långtidsövervakning i Linköping

Capio Vårdcentral Vasastaden är en vårdcentral belägen på Nordengatan 47-49, 582 56 Linköping, Sverige. Denna vårdcentral är en del av Capio-koncernen, en av Sveriges främsta vårdgivare som erbjuder kvalitativ och tillgänglig vård. Capio Vårdcentral Vasastaden är utrustad med moderna faciliteter och en kompetent personal som arbetar för att se till att alla patienters behov tillgodoses.

Specialiteter och Tjänster

Specialiteter:

  • Lokal hälsovårdsmottagning
  • Allmänläkare
  • Vårdcentral

Information och Karaktäristik

Capio Vårdcentral Vasastaden erbjuder en rad olika tjänster för att säkerställa att alla patienters hälsa och välbefinnande ges hög prioritet. Vårdcentralen är utrustad med tillgängliga faciliteter som inkluderar rullstolstillgänglig ingång, rullstolstillgänglig parkering och rullstolstillgänglig toalett. Tidsbeställning rekommenderas för att säkerställa en smidig och effektiv vårdupplevelse.

Vårdcentralen har även parkeringsmöjligheter som är både avgiftsfria och avgiftsbegränsade för patienternas bekvämlighet. Dessa förbättringar har gjort att vårdcentralen har blivit en attraktiv plats för både nya och återkommande patienter.

Recensioner och Genomsnittlig Åsikt

Capio Vårdcentral Vasastaden har uppnått en genomsnittlig åsikt på 3.2/5 baserat på 56 recensioner på Google My Business. Detta visar att patienterna generellt sett är nöjda med vårdcentralens service och bemötande. En av recensionerna lyder: "Mitt första besök idag. Trevligt bemötande i både telefon och på plats. Fick även ställa in min elscooter under besöket vilket var ett stort plus för mig. Läkaren som jag träffade var intresserad, lyhörd och grundlig. Jättenöjd så här långt iaf. 😀". Detta tyder på att personalen vid Capio Vårdcentral Vasastaden verkligen fokuserar på att ge en personlig och effektiv vård.

Kontaktinformation

För den som söker mer information eller har specifika frågor kan du kontakta Capio Vårdcentral Vasastaden via följande kanaler:

Besök Capio Vårdcentral Vasastaden

Om du är i behov av vård eller bara vill kontrollera din hälsa, rekommenderar vi starkt att du kontaktar Capio Vårdcentral Vasastaden. Genom att använda deras tjänster kan du vara säker på att få den bästa möjliga vård i en miljö som värderar ditt välbefinnande.

👍 Recensioner av Capio Vårdcentral Vasastaden

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Stella P.
1/5

Ni hjälper inte till och gör verkligen allt ni kan för att undvika att ta in patienter som behöver vård. Biträdande verksamhetschef har ingen empati och låter väldigt trött på sitt jobb.

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Lotta E.
5/5

Mitt första besök idag. Trevligt bemötande i både telefon och på plats. Fick även ställa in min elscooter under besöket vilket var ett stort plus för mig. Läkaren som jag träffade var intresserad, lyhörd och grundlig. Jättenöjd så här långt iaf. 😀

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Ver T.
3/5

Rekommendationer: " Stanna hemma om ni är sjuka!"
Instämmer helt. Trist dock att behöva betala 250kr för att sonen blev sjuk och att jag följer rekommendationer. Jag hade förstått mer om jag bara hade missat och hör av mig med kort varsel eller glömt tiden helt och inte dykt upp. Skälig anledning för debitering. Jag antar att jag får försöka gissa när barnen eller jag blir sjuk nästa gång.
Eller strunta i rekommendationer. Föräldrapenning är inte den bästa inkomsten liksom...

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Ulla M.
5/5

Jag har nyligen listat mig här, så detta var mitt första besök. Lokalerna var fina och personalen var trevlig. Det bästa med besöket var; att jag fick den hjälp, som jag behövde och ville ha.

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
arman G.
1/5

idioter som vägrar ge tid, väldigt otrevlig sjuksköterskor som bara försöker hitta ursäkter för att inte ge tid. Värdelösa lägg ner hela verksamheten ni förtjänar ingen lön eller jobb. Ni är inte ens värda 1 stjärna.

Ärligt talat så fattar jag inte hur ni inte kan känna en skam över att vara så dryga och dåliga på ert jobb. Ni borde verkligen skämmas

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Amanj P.
1/5

Herren som svarade i telefonen idag när man försökte komma i kontakt med er verkar inte alls lösningsorienterad eller villig att hjälpa till. Och när man förklarar för herr O att han hörs dåligt i telefonen så skyller han på min telefon istället för att försöka fixa sitt headset eller vad ni sitter med.

Jag behövde enbart receptförnyelse för besvär som står EXTREMT tydligt i journalen, på ett läkemedel som FINNS i min läkemedelslista, men ändå behövde han diskutera orsaker till vad som skulle kunna vara ett hinder för recept förnyelse. Förstår inte vad poängen med den dåliga servicen i er repa är, varför ska man börja dividera i telefon om vilka läkemedel jag har och inte när man inte ens är läkare eller verkar kunna se min läkemedelslista? Herr O säger i telefon att han ser att jag fått esomeprazol men vill ändå inte hjälpa till att förnya receptet? Så jag förstår inte vad det är som jag inte fått utskrivet tidigare? Esomeprazol är dessutom en nyare starkare variant av omeprazol.

Har varit i kontakt med er tidigare och fick ett mycket bättre bemötande av damen i telefon samt på plats.

Får helt enkelt anmäla er och byta VC eftersom jag nekades vård av herrn i telefon.

Ser även felskriverier i journalen från herr O, men eftersom samtalen spelas in så kanske man genom någon instans kan få tag på samtalet och vad som verkligen sagts.

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Konto 1.
1/5

Oproffsigt bemötande i reception och personalen var inte kunnig heller. Personalen kollade mest på och rensa mitt problem oförsiktigt vilket orsaka mig mycket smärta vilket besvarades med "det är okej att skrika hahah" när jag ifrågasatte varför dem inte tog 1 minut extra så att jag inte hade fått ont. En doktor som inte jobbade där kom sedan och gjorde ett beslut på 20 sek vilket dem andra inte hade listat ut på 30 min. De sa även att DEM ville kolla på det igen nästa vecka bara för att dem var nyfikna vilket jag sa att dem ej behövde men dem insistera som ledde till ett besök JAG behövde betala 200 kr för vilket är absurt. På det besöket valde dem att pilla på något som ska opereras utan någon anledning. Jag kom därifrån med mer smärta, blev sömnlös flera nätter och lidit på jobbet. Ifrågasatt men har inte fått svar på det.
Min uppfattning är att Capio är mer sugna på pengar än att på riktigt vilja hjälpa människor. Från en diskussion med en person med samma fast lite lindrigare besvär så skickades han direkt på operation då dem visste vad dem gjorde och ville hans bästa.

Nej Capio jag kommer inte kontakta er och sitta i er telefonkö någon mer gång som ni ber alla som lämnat en dålig recension att göra!

Capio Vårdcentral Vasastaden - Linköping
Ewa ?.
1/5

Tidigare en mycket bra vårdcentral med underbar läkare (Nermin)
Nu är det inte mycket som fungerar där. Läkare ( Fredrik) som inte lyssnar och sätter absurda diagnoser efter eget tycke helt utan substans. Söker läkare för demensutrednig för anhörig i mars 2023 och nu är det 2024 och än är inte utredningen gjord . Men skickar remiss till smärtenhet trots att ingen smärta finns. Journalanteckningar som är helt uppåt väggarna som visar att han är oengagerad och inte bryr sig. Trots påpekanden och begäran om demensutrednig som normalt brukar vara utförd inom 3 månader har absolut INGET hänt på 10 månader.
Har nu listat mig och min anhörig till annan vårdcentral. Har själv kontaktat demensteamet och fått hjälp utan capios försorg.
Så besviken på hur det blivit på den tidigare så bra vårdcentralen

Go up