Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg

Adress: Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg, Sverige.
Telefon: 31138304.
Webbplats: aquadental.se
Specialiteter: Tandläkare, Kosmetisk tandvårdsmottagning, Specialist på tandimplantat, Tandprotesmottagning, Akuttandvård, Tandreglerare.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig toalett, Toalett, Tidsbeställning rekommenderas.
Recensioner: Det här företaget har 97 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 4.4/5.

📌 Plats för Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg, Sverige

⏰ Öppettider för Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan

  • Måndag: 07:30–19
  • Tisdag: 07:30–19
  • Onsdag: 07:30–19
  • Torsdag: 07:30–19
  • Fredag: 07:30–16:30
  • Lördag: 08–16
  • Söndag: 08–16

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan är en estetisk och professionell tandvårdsklinik belägen på Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg, Sverige. Kliniken erbjuder en rad specialiteter inom tandvården, inklusive tandläkare, kosmetisk tandvårdsmottagning, specialist på tandimplantat, tandprotesmottagning, akuttandvård och tandreglerare.

Utbildning och erfarenhet

Aqua Dental har en stark kompetens inom tandvården, vilket kommer till uttryck genom deras välutbildade personal och moderna utrustning. Kliniken har tagit fram effektiva metoder för att ge sina patienter den bästa möjliga tandvården.

Service och bemötande

Det stora fokus ligger på att skapa en trygg och lugn miljö för patienterna. Både tandläkarna och personalen är mycket vänliga och välutbildade. De tar sig tid att förklara varje steg i behandlingen och får patienterna att känna sig trygga och inkluderade i processen.

Specialiteter och behandlingsmetoder

Aqua Dental erbjuder flera specialiteter och behandlingsmetoder som passar alla behov. De har moderna utrustningar och tekniker, vilket ger patienterna den senaste och mest effektiva tandvården.

  • Tandläkare
  • Kosmetisk tandvårdsmottagning
  • Specialist på tandimplantat
  • Tandprotesmottagning
  • Akuttandvård
  • Tandreglerare

Öppettider och besöksadress

Kliniken har öppet måndag till fredag kl. 08:00-20:00 och lördagar kl. 09:00-15:00. Adressen är Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg, Sverige, vilket är lättillgängligt med bil eller kollektivtrafik.

Anpassningar för funktionshindrade

Aqua Dental har gjort kliniken tillgänglig för personer i rullstol genom att ha en rullstolstillgänglig ingång och toalett.

Tidsbeställning rekommenderas

För att säkerställa att du får en tid som passar dig, rekommenderas att boka tiden via deras webbplats eller ringa dem på telefon.

Recensioner och genomsnittlig åsikt

Aqua Dental har uppnått en genomsnittlig betyg på 4,4/5 baserat på 97 recensioner på Google My Business. Många patienter har uttryckt att deras tidigare rädsla för tandläkare har försvunnit efter att ha besökt Aqua Dental på grund av det professionella och vänliga bemötandet.

Recensionsexempel

En patient skriver: "Jag har länge dragits med tandläkarskräck, en känsla av oro som har gjort varje besök till en utmaning. Men efter mina besök hos Aqua dental är upplevelsen något helt annat. Från det stund jag klev in i receptionen möttes jag av ett vänligt leende och en lugn atmosfär. Både tandläkaren och tandhygienisten tog sig tid att förklara varje steg i behandlingen. Jag kände mig aldrig stressad eller pressad, utan snarare inkluderad i processen. Det här har verkligen förändrat min syn på tandvård. Tack"

Detta är endast ett exempel på hur positiva recensionerna är. Detta visar att Aqua Dental verkligen levererar en exceptionell tandvårdsupplevelse.

Bokning och kontaktinformation

För att boka en tid eller få mer information kan du kontakta Aqua Dental på telefon 31138304 eller besöka deras webbplats aquadental.se.

Rekommendation

Om du letar efter en tandvårdsklinik som erbjuder kvalitet, kompetens och ett gott bemötande rekommenderar vi starkt att kontakta Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan. Deras strävan efter att ge sina patienter den bästa möjliga tandvården och deras stora uppskattning av patienternas välbehag talar för sig självt. Kontakta dem idag för att boka din tid och upplev en ny nivå av tandvård.

👍 Recensioner av Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
Maria W.
5/5

Jag har länge dragits med tandläkarskräck, en känsla av oro som har gjort varje besök till en utmaning. Men efter mina besök hos Aqua dental är upplevelsen något helt annat.

Från det stund jag klev in i receptionen möttes jag av ett vänligt leende och en lugn atmosfär.

Både tandläkaren och tandhygienisten tog sig tid att förklara varje steg i behandlingen. Jag kände mig aldrig stressad eller pressad, utan snarare inkluderad i processen.

Det här har verkligen förändrat min syn på tandvård. Tack!

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
Dekstar
1/5

Väldigt missnöjd med tandhygienist Susan, jag försökte förklara för henne om mina svårigheter med mina tänder och autism. Men hon bryr sig inte. Jag försöker förklara att jag har svårt att borsta tänderna och hon säger att det är ingen fara. Att det inte blir sämre. De andra tandhygienist var snälla och hjälpsamma.

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
Sebuda
5/5

Har varit patient hos Aqua Dental på både Olskroken och Östra Hamngatan i Göteborg. På bägge mottagningarna har personalen varit mycket bra, tillmötesgående och framförallt professionella. Min tandläkarskräck från barndomen är nu borta och jag har till och med genomgått behandling med tandställning. Allt har gått bra och jag har bara goda rekommendationer att ge. Tack för samarbetet AD. (Ler stort numera) 😃👌
Med vänlig hälsning, Sebastian

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
CM ?. L.
1/5

Tandläkaren la mer tid på att sälja in uppföljande besök hos tandhygienist än något annat. Fick ingen polering och bara några minuters skrap av tandsten under min undersökning.

Trots att tänderna såg bra ut och endast tandsten vid två visdomständer och framtill, ville tandläkaren boka hygienist för väldigt mycket pengar istället för att skrapa bort det. Långt säljsnack och diskussion om detta, längre än vad åtgärd borde ha tagit. Kändes verkligen som tandläkaren varken lyssnade eller respekterade mig som patient, viktigast kändes det som att mersäljet var.

Gått hos annan tandläkare på kliniken tidigare som varit mycket bra, så kanske är personberoende.

Receptionisten mycket trevlig och förstående, men det räddar inte upp min känsla och upplevelse.

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
David C.
5/5

Var hos Aqua Dental för tandreglering med Invisalign. Blev otroligt proffsigt bemött och är supernöjd med resultatet. Valde att byta till samma klinik för mina årliga besök hos tandhygienist också. Deras slogan stämmer - det här är tandläkaren för dig som inte gillar tandläkare.

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
Pluto I.
1/5

Jag vill börja med att säga att kliniken i sig samt personal är toppen. Inte haft något dåligt bemötande av någon, tvärtom, jättebra bemött.
Gick till kliniken för att påbörja en Invisalign behandling och det togs bilder på tänder samt scanning av käke och allt såg bra ut, påbörjade även den första delen av betalning som skulle ske innan jag skulle få mina nya skenor. Plötsligt sker förvirring mellan tandläkare och dom råkar ta nya bilder igen trots att det tagits varvid hon plötsligt säger att jag måste laga fem tänder trots att andra tandläkare och hygienister veckan innan till och med delat ut komplimanger för hur bra tänderna såg ut iövrigt på bilder. Tandläkaren påstår att jag inom loppet av sex månader kommer ha allvarliga problem med mina tänder om inte minst tre "hål" lagas. Jag uppfattar detta som väldigt stötande och provocerande då jag vet att detta inte stämmer.

Jag känner mig felaktigt bedömd och kontaktar då klinikchefen på Aqua Dental Östra Hamngatan som skall ta en titt på detta och säger att det absolut inte skulle hanterats så och att hon ska kolla vad som har skett. Veckan efter kontaktar hon mig och frågar om jag möjligtvis kan ta fram bilder på gamla röntgenbilder för att jämföra vilket jag självklart får fram då jag både har vänner samt före detta kollegor på FTV.
På bilderna förklarar även en specialist att det inte är några hål som behöver lagas och klinikchefen håller "delvis" med. Trots detta frågar hon mig nästan lite äckligt och som om det vore en marknad eller en budgivning; "Ska du inte boka in 2-3 extra tillfällen nu innan jul IFALL att det behöver lagas innan du påbörjar din behandling?" När jag svarar "nej" blir hon snabbt väldigt personlig och det finns två telefonsamtal som är inspelade och sparade via arbetstelefon, emailkonversationer som styrker detta. När jag säger att jag inte vill laga några hål och att jag inte tänker fortsätta Invisalign behandlingen om det är detta som krävs, så svarar klinikchefen mig om jag hotar henne? Det var en sån absurd situation som nästan låter påhittad. Jag är tacksam att jag spelade in allt med hjälp av min arbetstelefon då jag började känna att det var något skumt på gång.
Där och då bestämmer jag mig och sa att jag inte tänker diskutera med henne längre och att språkbarriären (hennes dåliga svenska) gör det obehagligt. Dom hade bara behövt informera mig om att jag hade påstådda hål från början och inte be mig lägga ut närmare 7000:- på en påbörjad behandling för att sen vänta och laga fem hål och sedermera gå tillbaka till behandlingen igen.
Allt var i fel led.
Återbetalning skedde och jag kontrollerade tänderna på FTV och behövde inte laga några hål.
Två år senare så kontaktar jag då kliniken och säger att jag vill påbörja en Invisalign behandling igen och att det hela var ett fel ifrån dom men att jag som patient inte beskyllde kliniken utan att missförstånd och arbeta i fel "led" kan hända.

Klinikchefen svarar då att jag inte är välkommen tillbaka till kliniken och beskyllde mig för att dom först lät mig påbörja en behandling och ge grönt ljus för att sedan stoppa tre dagar innan och säga att jag måste laga fem hål.
Jag kan rakt ut säga att det är en av dom värsta människorna inom serviceyrket som jag talat med, bedriver en metod att prata på som går ut på en form av härskarteknik och där klinikchefen försöker trycka ner och verkar tro att vi befinner oss i något u-land som Moldavien eller Rumänien och kan göra precis som hon vill.

Jag vill inte bli besvarad av Aqua Dental där ni inför nya eventuella kunder påstår er vara "ledsna" över situationen och att ni vill att jag kontaktar Er för att ta itu med problemet eller situationen. Detta gjorde jag det flertal gånger och lät det gå hela två år innan jag frivilligt kontaktade Er igen för en behandling.

Personalen gjorde ett guld bemötande, allt ifrån receptionister till tandläkare. Dock tror jag det blev ett missförstånd mellan tandläkaren vid sista tillfället. Klinikchefen var dock det värsta jag stött på och var så hemsk och personlig.
Välj tandläkare med omsorg, det finns bättre ställen.

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
annikalouisee
5/5

Jag är sååå nöjd med den behandling och det bemötande jag fått, framför allt Cathrine och Birgitta som tagit mest hand om mig. Cathrine är otroligt proffsig och noggrann, jag rekommenderar henne varmt!

Aqua Dental - Tandläkare Göteborg Östra Hamngatan - Göteborg
Josefin B.
1/5

Meh! Tänkte jag skulle testa annat än folktandvården och att man får vad man betalar för, men icke. Kände mig inte nöjd när jag gick därifrån, varken med bemötande eller behandling. Sen brukar man känna sig fräsch och frisk i munnen när man lämnar tandläkaren, men inte det heller. En full undersökning (995 kr) bestod av ett par halvdana bilder, kan inte se vad mer som ingick då det var det som gjordes. Därefter satte man fast min retainer(orsaken till mitt besök, ca 1200 kr) och sen ville de göra en tandstensborttagning. Tandstensborttagningen kostar som ett halvt besök nästan (475 kr) och det gjorde dom bara lite snabbt i underkäken. När jag frågade om överkäken så sa dom att det inte fanns något där. Konstigt då jag alltid behöver ta bort där annars. Nej… jag hade högre förväntningar än såhär. När tandläkaren kom in i rummet så sa tandsköterskan dessutom att min hälsodeklaration/journal var en novell. Tack? Med facit i hand skulle jag bara satt fast retainern och inget mer.

Go up